The Qatar-based Al-Jazeera has long been dominated by the pro-USrael executives. The Al-Jazeera played the role of Arab CNN and BBC during during the regime change in Libya and now repeating the same pro-USrael role against Syrian government.

Last year, Al-Jazeera ran a smearing campaign against Lebanese Islamic Resistance Hizbullah leader Sheikh Nasrallah – calling him “a hypocrite” for supporting Bashar Assad against anti-government foreign-supported militants.

Last year, Al-Jazeera’s Beirut Bureau Chief, Ghassan Bin Jeddo, a fervent Arab nationalist and passionate supporter of Resistance to Zionism, resigned over Al-Jazeera’s shameless adherence to the foreign policy initiatives of the Zionist-Saudi alliance. He declared declared “Al-Jazeera has resorted to gutter journalism. It is now an operations room for incitement and mobilization”.

Last week, Al-Jazeera’s Beirut Bureau Managing Director Hassan Shaaban quit after after his correspondent and producer walked out in protest to channel’s anti-Bashar Assad reporting.

Beirut correspondent Ali Hashem had quit over the channel’s stance on covering events in Syria. He was infuriated when the station refused to show photos he had taken of armed fighters clashing with the Syrian Army in Wadi Khaled. Instead Al Jazeera lambasted him as a ‘shabeeh’ (implying a regime loyalist).

Ali Hashem was also infuriated by Al Jazeera’s refusal to cover a crackdown by the King of Bahrain while twisting its Syria angle. “In Bahrain, we were seeing pictures of a people being butchered by the ‘Gulf’s oppression machine’, and for Al Jazeera, silence was the name of the game,” he said.

The Beirut bureau’s producer also quit claiming Al Jazeera had totally ignored Syria’s constitutional reform referendum, which saw a 57% turnout with 90% voting for change.

Journalist and author Afshin Rattansi, who worked for Al Jazeera, says that, “sadly”, the channel had become one-sided voice for the Qatari government’s stance against Bashar al-Assad, having begun as the region’s revolutionary broadcaster.

Journalists and anti-war activist Don Debar, who has also had Al Jazeera experience, confirmed that the station has been heavily guided by the Qatari government in its policies.

Al-Jazeera loses key staff over pro-Zionist policy | Rehmat calling